Skip navigation

[Danish post]

Foredrag

Jeg havde fornøjelsen af at lave plakaten til dette års Fantasticon. En festival som hylder de fantastiske genrer. Specielt inden for litteratur. Jeg blev spurgt, om jeg jeg kunne tænke mig at holde et foredrag om mit arbejde og de billeder jeg skaber, og selvom det altid er lidt grænseoverskridende at holde foredrag, så sagde jeg ja. Jeg har erfaret, at det at skulle sætte ord på ens kreative proces giver en bedre indsigt i det man arbejder med. En ting er at forsøge at tegne de billeder man har i hovedet, en anden er at beskrive dem med ord. Jeg er stadig ikke helt vebevandret udi denne disciplin, men det skal nok komme. Desuden var det en lille men taknemmeligt publikum, så tak til alle 9 personer som kom for at høre mig tale. 9 personer lyder ikke af meget, men det er en ganske lille festival, så med den målestok er det et fint antal.

Her er plakaten som jeg lavede. Jeg fik frie hænder, og kom til at tænke på frøer. Massevis af frøer som i en bibelsk plage. Jeg fik et billede af denne sværm der rejser gennem universet med deres frøkonge i spidsen. En konge så mægtig at han har en galakse i sit gab. Det kunne godt være en historie jeg ville arbejde videre med på et tidspunkt.

 

skitse
plakat

One Trackback/Pingback

  1. By Post-Fantasticon 2014 | Fantasticon 2014 on 10 Jul 2014 at 1:05 pm

    […] Vil du se, hvordan Fantasticon-plakaten ser ud i skitseform? Tom Kristensen løfter sløret i dette indlæg. […]

Skriv et svar

